Kancelaria Księgowo-Finansowa - obrazek główny

Doświadczenie zawodowe

Patrycji Szypulskiej - Prezesa Zarządu

Kancelarii Finansowo-Księgowej PS Consulting sp. z o.o.

Patrycja Szypulska

Nazywam się Patrycja Szypulska. Jestem Prezesem Zarządu Kancelarii Finansowo-Księgowej PS Consulting sp. z o.o. Nieustannie się rozwijam, bo w ten sposób mogę zapewnić moim klientom bezpieczeństwo w obszarze księgowości i prawa podatkowego. Pogłębiam moją wiedzę i umiejętności w drodze licznych szkoleń i kursów, w których biorę udział od początku mojej kariery zawodowej. Posiadam także Certyfikat Księgowy Ministra Finansów nr 48067/2010 uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz Certyfikat Audytora Wewnętrznego nr 8969 wydany przez Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej uprawniający do świadczenia usług audytu wewnętrznego. Poniżej prezentuję zestawienie moich umiejętności i doświadczenia zawodowego.

Znajomość systemów finansowo-księgowych

Biegła znajomość systemów ERP, w tym w angielskiej wersji językowej,
Biegła znajomość MS Excel, w tym Power Pivot i Power Query, Power BI Desktop
Systemy finansowo-księgowe klasy ERP wraz z modułem środki trwałe, magazyn, fakturowanie: Sage Symfonia, InsERT GT (Rewizor, Rachmistrz, Subiekt, Subiekt123, Biuro), InsERT Nexo (Rewizor, Subiekt), Comarch ERP XL, Kolporter Info INSIGNUM (moduły: iFK, środki trwałe, iHurt), Reset2 R2Księga, Mała Księgowość Rzeczpospolitej, ERP SAP FICO - polska i angielska wersja językowa,
Systemy kadrowo-płacowe: Reset2 R2Płatnik, ZUS Płatnik, Delegacje 2017 -program do rozliczania delegacji krajowych i zagranicznych,
Systemy audytorskie: U-FIN,
♦ Microsoft Office - w stopniu bardzo dobrym, a w szczególności MS Excel, OneNote,
♦ Arkusze Google - w stopniu bardzo dobrym,
♦ Podstawowa znajomość języków programowania: VBA, T-SQL, Python,
♦ Podstawowa znajomość środowisk: Microsoft SQL Server Management Studio, Visual Studio Code, PyCharm.

Wykształcenie

10.2020 - 05.2021
Audyt wewnętrzny w administracji i w przedsiębiorstwach - studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)

03.2009 - 12.2009
Rachunkowość i podatki - studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)

03.2008 - 12.2008
Doradztwo podatkowe i zarządzanie podatkami - studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)

10.2003 - 06.2005
Rachunkowość - studia magisterskie (WSZiF - obecnie: WSB we Wrocławiu)

10.2003 - 06.2006
Rachunkowość i Finanse Przedsiębiorstw - studia licencjackie (WSB we Wrocławiu)

02.2000 - 06.2003
Rachunkowość zarządza, Zarządzania małą i średnią firmą - studia licencjackie (WSZiF - obecnie: WSB we Wrocławiu)

Doświadczenie zawodowe

By realizować moją misję, czyli pomagać biznesom odnaleźć się w labiryncie liczb, w kwietniu 2011 roku utworzyłam Kancelarię Księgowo-Finansową PS Consulting sp. z o.o. Do moich głównych zadań należą m.in. samodzielne prowadzenie biura rachunkowego, w tym zarządzanie zespołem pracowników i współpracowników PS Consulting sp. z o.o., prowadzenie księgowości spółek z o.o. z kapitałem polskim i zagranicznym, obsługa w języku angielskim, sporządzanie sprawozdań finansowych i raportów, raportowanie w języku angielskim do zagranicznych spółek matek polskich spółek córek, współpraca z audytorami z tzw. „Wielkiej Czwórki" największych firm audytorskich na świecie podczas badań sprawozdań finansowych największych podmiotów w Polsce: statutowych (tj. wymaganych przez polskie prawo) i grupowych dla celów konsolidacji według polskiej Ustawy o rachunkowości oraz według Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, badanie sprawozdań finansowych pod nadzorem biegłych rewidentów jako wsparcie innych firm audytorskich, sporządzanie dokumentacji z audytu, sporządzanie raportów z audytu w języku angielskim dla zagranicznych audytorów grupowych, świadczenie usług księgowych oraz usług nadzoru księgowego dla podmiotów działających w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, wdrażanie zmian w komórkach finansowo-księgowych i optymalizacja procesów finansowo-księgowych, rozliczenia PIT, CIT, VAT, ZUS, GUS, NBP, DN-1, DT-1, prowadzenie kadr i płac, środków trwałych, WSTO, WDT, WNT, import, eksport, odpowiedzialność za politykę finansową i sporządzanie budżetów, odpowiedzialność za sporządzanie procedur finansowych i kontrola ich zgodności z prawem, wsparcie podmiotów podczas kontroli podatkowych i skarbowych, zakładanie i likwidacja spółek z o.o. oraz zgłaszanie zmian do KRS.

Głównie obsługiwane branże

produkcyjna - chemiczna, automotive, AGD, elektryczna, tapicerska, spożywcza, drukarnie flexograficzne
budowlana i deweloperska - usługi budowlane w kraju i za granicą
handlowa - e-commerce, handel tradycyjny, markety budowlane, handel międzynarodowy, motoryzacyjna (warsztaty samochodowe, sprzedaż aut używanych), restauracyjna, importerzy zbóż dla producentów z branży spożywczej
usługowa - doradcza, edukacyjna, spawalnicza, architektoniczna, finansowa i ubezpieczeniowa (agencje i pośrednicy), DDD (dezynsekcja, dezynfekcja, deratyzacja), kosmetyczna, fotograficzna, rozrywkowa, marketingowa, usługi internetowe

Klienci - struktura geograficzna

Kluczowi Klienci to spółki z o.o. z kapitałem zagranicznym pochodzącym z krajów:
♦ Azja - Korea Południowa, Liban, Turcja
♦ Europa - Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Holandia, Finlandia, Dania, Turcja, Serbia, Ukraina, Polska

Pozostałe doświadczenie zawodowe

11.2013 - 06.2014
Samodzielna księgowa w Wipak Polska Sp. z o.o. w Skarbimierzu Osiedle 
Udział w procesie wdrażania systemu ERP SAP przez zagranicznq firmę, nadzór merytoryczny nad dostosowywaniem parametrów programu do polskich przepisów, mapowanie kont z polskiego planu kont na konta grupowe zagranicznej spółki matki, przygotowanie danych do migracji, bieżące wsparcie CFO

12.2010 - 10.2013
Asystentka biegłego rewidenta i samodzielna księgowa w BPG  Consulting Sp. z o.o. we Wrocławiu 
Przeprowadzanie audytów pod nadzorem biegłego rewidenta, sporządzanie dokumentacji z badania, sporządzanie raportów z badania dla audytorów grupy kapitałowej; prowadzenie księgowości spółek z o.o. z kapitałem polskim i zagranicznym, sporządzanie sprawozdań finansowych i raportów, rozliczenia PlT, CIT, VAT, GUS, NBP, środki trwałe

12.2007 - 10.2010
Główna księgowa w „ALFA" Market Budowlany Sp. j. w Brzegu (PSB  MRÓWKA) 

06.2007 - 11.2007
Księgowa w Biurze Księgowo-Rachunkowym „STORNO" Sp. z o.o. we Wrocławiu

09.2005 - 06.2006
Asystent biegłego rewidenta w Zespole Biegłych Rewidentów „Faber" Sp. z o.o. we Wrocławiu

09.2004
Praktyka w Urzędzie Skarbowym w Brzegu

Znajomość języków obcych

♦ Język angielski - poziom Cl (testy), biegła znajomość Business English ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa finansowo-księgowego, używany codziennie w pracy zawodowej w mowie i piśmie,
♦ Język niemiecki - poziom komunikatywny,
♦ Język francuski - poziom komunikatywny.

Wybrane osiągnięcia

♦ Opracowanie i wdrożenie narzędzia do zarządzania środkami trwałymi i umowami leasingowymi dla parku maszynowego składającego się z ok. 3.000 leasingowanych środków trwałych o wartości księgowej ok. 200 mln zł.
Usprawnienie i uproszczenie procesu rozliczania produkcji, usprawnienie procesu księgowania dokumentów, poprawa komunikacji pomiędzy działem księgowym a pozostałymi działami.
Stworzenie działu księgowego od podstaw, partycypacja w implementacji systemu ERP SAP, ścisła współpraca z dyrektorem finansowym.
Wdrożenie systemu InsERT Nexo w firmie z branży e-commerce, dostosowanie ustawień systemowych do specyfiki firmy, wprowadzenie schematów importu dokumentów z programu magazynowego, wprowadzenie schematów księgowych automatyzujących zadania księgowe, udział we wdrożeniu integracji BaseLinker skupiającej w jednym miejscu sprzedaż z wielu platform sprzedażowych i sklepów internetowych oraz integracji SellIntegro umożliwiającej automatyczne wystawianie faktur, dokumentów magazynowych, kompletacji w Subiekcie Nexo.
♦ Opracowanie i wdrożenie samoaktualizującego się i bezobsługowego modelu controllingowego w biurze rachunkowym, który poprzez bezpośrednie połączenie do bazy danych programu księgowego liczy rentowność na poszczególnych klientach i efektywność pracy pracowników w rachunku kosztów zmiennych i rachunku kosztów pełnych.
♦ Wprowadzenie optymalizacji podatkowej w zakresie amortyzacji pozwalającej uratować straty podatkowe z lat poprzednich przed przedawnieniem skutkujące niższym podatkiem dochodowym do zapłaty w przyszłości o ok. 500 tys. zł rocznie.
♦ Opracowanie modeli analitycznych z wykorzystaniem Power Query i Power Pivot automatyzujących raportowanie i inne procesy księgowe.
♦ Tworzenie dynamicznych dashboardów w Power Bl.
♦ Zdane egzaminy na biegłego rewidenta: Rachunkowość finansowa; Ekonomia i zarządzanie; Prawo cywilne, prawo pracy, prawo gospodarcze.
♦ Stypendium naukowe w Wyższej Szkole Zarządzania i Finansów we Wrocławiu oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Certyfikaty, uprawnienia, kursy i szkolenia zawodowe

Księgowość i audyt

05. - 06.2023
Kurs „Profesjonalny Controlling (LEVEL 2) Controller kosztów kurs 6-dniowy" - ADN Akademia

04.2023
Szkolenie „Profesjonalny Controlling (LEVEL 1) Analityk kosztów -podstawy controllingu" - ADN Akademia

04.2022
Szkolenie „Oszustwa księgowe i rachunkowość kreatywna a kontrola finansowa" - Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej

05. - 09.2019
„Rachunkowość finansowa sem. III" - Kurs na biegłego rewidenta przygotowujący do egzaminu PIBR - Centrum Edukacji Ekspert

06.2019
Szkolenie „Ujmowanie przychodów i kosztów z kontraktów długoterminowych w firmach branży budowlanej" - Akademia Biznesu MDDP

11.2018
Szkolenie „Leasing, najem, dzierżawa - nowe wymagania sprawozdawczości finansowej wg MSSF 16" - Akademia Biznesu MDDP

10.2018
Szkolenie „Środki trwałe w budowie - ujmowanie i rozliczanie nakładów inwestycyjnych w kontekście przepisów UOR, PDOP oraz MSR i MSSF" -Akademia Biznesu MDDP

10.2018
Kurs „Akademia środków trwałych z uwzględnieniem nowego KSR 11. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w świetle podatku dochodowego, ustawy o rachunkowości oraz MSR-ów" - Akademia Biznesu MDDP

10.2018
Szkolenie „Umowy leasingowe - aspekty bilansowe i podatkowe" -Akademia Biznesu MDDP

09.2018
Szkolenie „Podatek odroczony w firmie - podstawy funkcjonowania oraz praktyczne zasady implementacji" - Akademia Biznesu MDDP

10.2017
Szkolenie „Rachunek przepływów pieniężnych z uwzględnieniem KSR 1 oraz MSR 7 - warsztaty praktyczne Excel" Akademia Biznesu MDDP

09.2017
Szkolenie „Techniki fałszowania sprawozdań finansowych - czytanie między wierszami sprawozdań finansowych" - BDO Sp. z o.o.

04.2009
Kurs „Przygotowanie do egzaminów państwowych dla kandydatów na biegłych rewidentów - Finanse" Centrum Edukacji Ekspert

11.2007
Szkolenie „Bilans 2007 z INFOR-em" Infor Training

2002/2003
Kurs i zajęcia praktyczne z obsługi programu finansowo-księgowego FIKS MacroSoft prowadzone przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Finansów we Wrocławiu

 

Podatki

11.2023
Szkolenie Jak rozliczać podatek CIT, PIT i VAT w 2024 r. po nowelizacji przepisów oraz kiedy opłaca się założyć fundację rodzinną i jak raportować schematy podatkowe - Forum Media Polska

06.2023
Kurs Akademia CIT - z uwzględnieniem zmian w Polskim Ładzie kurs 4-dniowy - ADN Akademia

05.2023
Kurs Akademia VAT - po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy - ADN Akademia

06.2021
Szkolenie Pakiet VAT e-commerce - Akademia Biznesu MDDP

01.2021
XXV OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM PODATKOWE Podatki 2021 - istotne zmiany w podatku VAT i podatku dochodowym - Akademia Biznesu MDDP

04.2020
Szkolenie System INTRASTAT 2020. Brexit - wyjście Wielkiej Brytanii z UE. Konsekwencje prawne dla przedsiębiorców. Progi statystyczne 2020. Zmiana formuły INCOTERMS 2010 na INCOTERMS 2020. Rozporządzenie w sprawie zgłoszeń INTRASTAT - BDO Solutions Sp. z o.o

02.2020
Szkolenie Ceny transferowe 2020 - obowiązujący stan prawny oraz nowe przepisy - Akademia Biznesu MDD

10.2019
VI Kongres Branżowy Rewolucyjne zmiany VAT, CIT, schematy podatkowe w 2019/2020 r. w branży budowlanej - Akademia Biznesu MD

10.2019
VI Kongres Branżowy Rewolucyjne zmiany VAT oraz CIT w 2019/2020 r. w działalności leasingowej - Akademia Biznesu MDDP

06.2019
Szkolenie „VAT i CIT 2019 w branży budowlanej i deweloperskiej" - Akademia Biznesu MDD

06.2019
Kurs „Akademia CIT - po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy" Akademia Biznesu MDD

05.2019
Kurs „Akademia VAT - po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy" Akademia Biznesu MDD

10.2018
Szkolenie „Jednolity Plik Kontrolny - Środki trwałe" - Izba Gospodarcza Śląsk

05.2018
Szkolenie „Podatki dochodowe CIT i PIT po zmianach ustaw podatkowych w 2018 roku" Akademia Biznesu MD

05.2018
Kurs „Akademia VAT - po nowelizacji ustawy kurs 4-dniowy" Akademia Biznesu MDDP

12.2017
Kurs „Akademia doradcy podatkowego - kurs przygotowujący do egzaminu państwowego" - Akademia Biznesu MDDP

08.2017
Szkolenie „Wszystko o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) oraz nowych zasadach prowadzenia kontroli - rewolucja 2017" Akademia Biznesu MDDP

06.2017
Szkolenie „Podatek u źródła - uregulowania prawa krajowego, umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz Konwencji Modelowej OECD -według stanu prawnego obowiązującego w 2017 roku" BDO Sp. z o.o.

06.2017
Szkolenie „Rewolucyjne zmiany w CIT i VAT w 2017 istotne dla branży budowlanej i deweloperskiej" - Akademia Biznesu MDDP

07.2016
Szkolenie „Jednolity Plik Kontrolny" Izba Gospodarcza Śląsk

01.2015
Szkolenie „Podatki 2015 - VAT, CIT, PIT oraz Ordynacja podatkowa" BDO Sp. z o.o.

12.2013
Szkolenie „Nowelizacja ustawy VAT - 2014 - omówienie zmian przepisów obowiązujących od 1.10.2013 oraz od 1.01.2014 roku" BDO Sp. z o.o.

10.2009
Szkolenie „VAT w obrocie międzynarodowym" Akademia Biznesu MDDP

Kadry i płace

04.2023
Szkolenie „Prawo Pracy Akademia Kadr - 3 dniowe kompendium zmian. Nowelizacja Kodeksu pracy oraz dyrektywa work life balance" - ADN Akademia

11.2022
Szkolenie „Delegowanie pracowników za granicę - podatki i ubezpieczenia" - BDO Solutions

09.2022
„Dwudniowy kurs specjalisty ds. legalizacji pobytu cudzoziemców w Polsce 2022. Rewolucyjne zmiany 2022" - BDO Solutions

04.2022
Szkolenie „Polski ład - umowy cywilnoprawne 2022 z uwzględnieniem zmian" - ADN Akademia

04. - 05.2022
Kurs „Dyplomowany specjalista ds. kadr i płac z uwzględnieniem zmian w ramach Polskiego ładu. Warsztaty dla zaawansowanych zakończone egzaminem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji zawodowych" -BDO Solutions

11.2019
Konferencja - Prawo Pracy 2019/2020 - Akademia Biznesu MDDP

05.2019
Szkolenie „Potrącenia z wynagrodzeń, zasiłków i umów cywilnoprawnych 2019" - Akademia Biznesu MDDP

04.2019
Szkolenie „Umowy cywilnoprawne 2019" - Akademia Biznesu MDDP

03.2019
Szkolenie „Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce w 2019. Zatrudnianie obywateli Białorusi, Ukrainy, Nepalu, Indii, Chin i innych" - BDO

03.2019
Szkolenie „Nowy program Płatnik i zmiany w ubezpieczeniach społecznych od 2019 r." - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce

03.2019
Szkolenie „Akademia kadr 2019 - po zmianach w prawie pracy - 3-dniowe warsztaty" - Akademia Biznesu MDDP

10.2018
Szkolenie „Program Płatnik - korygowanie dokumentów dla zaawansowanych" - BDO Solutions Sp. z o.o.

06.2018
Szkolenie „Akademia kadr 2018/2019 - po zmianach w prawie pracy - 3-dniowe warsztaty" Akademia Biznesu MDDP

11.2017
zkolenie „e-Składka - nowy wymiar rozliczeń" Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Brzegu

07.2017
Szkolenie „Akademia kadr 2017 - po zmianach w prawie pracy - 3-dniowe warsztaty" Akademia Biznesu MDDP

06.2015
Szkolenie „Delegowanie pracowników zagranicę - podatki i ubezpieczenia w 2015 r." Izba Gospodarcza Śląsk

04.2014
Kurs „Dyplomowany specjalista ds. kadr i płac - warsztaty dla zaawansowanych" BDO Sp. z o.o.

02.2014
Szkolenie „Zatrudnianie cudzoziemców w 2014 - konsekwencje podatkowo - ubezpieczeniowe" BDO Sp. z o.o.

12.2010
„Kurs kadrowo-płacowy od podstaw z obsługą programu Płatnik" - Infor Training

Narzędzia BI - Business Intelligence

07.2021
Szkolenie Microsoft Power BI - zaawansowane transformacje wykorzystaniem edytora Power Query - ALTKOM Akademia

12.2020
Szkolenie Microsoft Power Bl - Zaawansowane rozwiązania z wykorzystaniem języka DAX - ALTKOM Akademia

10.2020
Szkolenie Microsoft Power Bl Desktop & On-Line - ALTKOM Akademia

12.2019
Szkolenie MS Excel - Power Query 2019 - zaawansowane pobieranie danych i transformacja - ALTKOM Akademia

12.2019
Szkolenie MS Excel - Automatyzacja raportowania i analizy danych z użyciem VBA - ALTKOM Akademia

12.2019
Szkolenie MS Excel 2019 - Przegląd narzędzi zaawansowanych - ALTKOM Akademia

11.2019
Szkolenie MS Excel 2019 - Analiza wielowymiarowa z Power Pivot z użyciem języka DAX - ALTKOM Akademia

Zarządzanie i finanse

06.2022
Szkolenie Sekrety wynajmowania z zyskiem - Belvedere Capital

05.2022
Szkolenie Nowoczesne Egzekwowanie w Zarządzaniu - Quest Change Managers

06.2021
Certyfikowane Szkolenie META LEADERTM - Instytut Coachingu i Mentoringu Przemysław Walter

06.2021
Certyfikowane Szkolenie InSideOUTTM - Instytut Coachingu i Mentoringu Przemysław Walter

03.2021
Szkolenie Kompendium MBA II. Zarządzanie Strategiczne - Quest Change Managers

07.2020
Szkolenie Kompendium MBA I. Zarządzanie zespołem - kluczowa kompetencja w budowaniu efektywnego zespołu - Quest Change Managers

01.2019
Kurs „Akademia dyrektora finansowego - skuteczne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa - kurs 108 h" - Akademia Biznesu MDDP

03.2005
Kurs „Akademia Zarządzania IV - Giełda, Akcje, Inwestycje" - Wykłady w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu

02.2004
Kurs Szkoły Giełdowej prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. i Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu

IT, bezpieczeństwo informacji, cyberbezpieczeństwo

05.2022
Szkolenie RPA Developer - ALTKOM Akademia

12.2021
Szkolenie Audyt systemów bezpieczeństwa informacji - Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej

11.2021
Szkolenie RPA Manager - ALTKOM Akademia

11.2021
Szkolenie Podstawy XML - ALTKOM Akademia

10.2021
Szkolenie MS-030 Office 365 Administrator - ALTKOM Akademia

09.2021
Szkolenie RPA Foundation - ALTKOM Akademia

12.2020
Kurs MS 55238 SharePoint Online for Administrators - ALTKOM Akademia

11.2020
Szkolenie Wprowadzenie do zagadnień bezpieczeństwa IT - ALTKOM Akademia

06.2020
Kurs Podstawy programowania w języku PYTHON - ALTKOM Akademia

04.2020
Kurs MS 20762 Developing SQL Databases 2017 - ALTKOM Akademia

04.2020
Kurs MS 20761 Querying Data with Transact-SQL 2017 - ALTKOM Akademia

05.2015
Szkolenie „Ochrona danych osobowych z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie od 01.01.2015 r." BDO Sp. z o.o.

Analiza biznesowa

12.2022
Szkolenie Procesy kontrolne w organizacji - Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej

12.2022
Szkolenie Mapowanie procesów w kontroli i audycie - Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej

09.2021
Szkolenie rozszerzone BPMN 2.0 - ALTKOM Akademia

09.2021
Szkolenie Analiza biznesowa w oparciu o BABOK® Guide - ALTKOM Akademia

08.2021
Szkolenie Zarządzanie wymaganiami - ALTKOM Akademia

08.2021
Szkolenie Walidacja i testowanie wymagań biznesowych w procesie analizy biznesowej - ALTKOM Akademia

04.2021
Szkolenie Zarządzanie modelowaniem procesów biznesowych - ALTKOM Akademia

02.2021
Szkolenie Analiza procesów biznesowych end-to-end - ALTKOM Akademia

Języki obce

10.2017 - 06.2018
Kurs języka niemieckiego na poziomie Bl - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2017 - 06.2018
Lekcje indywidualne z języka francuskiego na poziomie Bl - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2016 - 06.2017
Kurs języka francuskiego na poziomie A2 - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2016 - 06.2017
Kurs języka niemieckiego na poziomie A2 - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2015 - 06,2016
Kurs języka francuskiego na poziomie Al - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2015 - 06.2016
Kurs języka niemieckiego na poziomie Al - Szkoła Języków Obcych PROFI-LINGUA

10.2000 - 06.2001
Kurs języka angielskiego na poziomie FCE - Szkoła Języków Obcych EMPiK

Dodatkowe informacje

Prawo jazdy kat. B (od 1998 r.), podpis elektroniczny.